Speel effectief in op ledenverzoeken

Lees de gratis Factsheet
  • Branchespecifieke oplossingen
  • 30 jaar Kennis
  • Veilige Cloud Software

Betere relaties opbouwen

Met de juiste data en tools

In de praktijk combineer je  uiteenlopende rollen op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau. Een hele uitdaging in onze complexe, dynamische en digitale wereld. Je wilt leden goed leren kennen zodat je relevant met ze communiceert en ze echt raakt.

Stap voor stap bouw je een relatie op. Maar de ene stap leidt niet automatisch tot de volgende. Sommige fases worden overgeslagen. Soms kost het tot 12 contactmomenten voordat een onbekende ook echt beslist lid te worden! Traditionele kanalen (DM, Telemarketing) kosten soms tot wel tot €5 per contactmoment.

Het goede nieuws is: digitale communicatie kost minder (1 cent per contactmoment), kan op grote schaal en in elke stap van de klantreis worden gedaan en voelt persoonlijker. Met digitale kanalen bouw je aan betere relaties. Maar je hebt dan wél de juiste data en tools nodig.

 

 

De voordelen van Stb Leden
  • Totaaloplossing
  • Speciaal voor beroeps- en brancheorganisaties
  • Flexibiliteit binnen standaard
  • Makkelijk te koppelen
  • Elke 2 weken updates
  • Slim data delen/uitwisselen
  • Dynamisch segmenteren
  • Actieve gebruikersgroepen
  • Intuïtief in gebruik
Gecdertificeerd ISO 27001 2022

Hoe speel je effectief in op leden verzoeken?

Als branche- of beroepsvereniging stel je de behoeften van jouw leden centraal.
Je onderhandelt namens jouw achterban, zet vakkennis in om zaken voor elkaar te krijgen. Trends, juridische of
technische kennis vertaal je naar praktische werkmethoden. Je deelt expertise via allerlei diensten en kanalen.

Daarnaast stimuleer je onderlinge communicatie en samenwerking. Dit doe je allemaal om jouw leden verder te
helpen en relevant te blijven. Uit het Nationaal Verenigings Onderzoek (NVO) 2021 blijkt dat veel ledenorganisaties worstelen om deze activiteiten te combineren.

Digitale tools, zoals een speciaal CRM-systeem voor ledenorganisaties kunnen helpen om deze uitdagingen het hoofd te bieden. Met een geïntegreerd systeem verbeter je de kwaliteit van jouw relaties aanzienlijk doordat je:
• Overzicht houdt over de status van vragen en wensen
• Inzicht krijgt wat er speelt onder je leden
• Sneller inspeelt op wensen
In dit artikel bieden we je vier richtingen hoe een CRM-systeem als Stb Leden je helpt waarde toe te voegen voor jouw achterban.

Geïntegreerd systeem speciaal voor ledenorganisaties

Stb Leden helpt je hiermee vanuit een geintegreerd systeem. Dankzij deze tool koppel je mensen, processen en data met elkaar. Wet- en regelgeving, marketinginzichten, IT kennis, updates, zijn verwerkt in deze software. Hiermee heb je een instrument in handen waarmee je succesvol je leden beheert vandaag én morgen.

De basis van Stb Leden is een CRM-systeem met functies speciaal voor verenigingen. Verschillende afdelingen worden hiermee ondersteund. Door zoveel mogelijk activiteiten in één softwaresysteem te verbinden krijg je overzicht en stel je jouw stakeholders centraal.

Bepaal zelf wat je nodig hebt

360 graden zicht op stakeholders

Naast de CRM-basis bepaal je zelf met modules welke functionaliteiten voor jouw organisatie nodig zijn. Zo stel je een pakket van passende modules samen. Hierdoor groeit de software mee met jouw behoeften en betaal je nooit voor software die je niet gebruikt.

Elk fase van de klantreis vraagt een ander niveau van aandacht, het hele proces van de ledenwerving en -beheer is binnen Stb Leden goed georganiseerd. Voorkeuren, rollen, communicatie, events, betalingen, automatische incasso’s, lidmaatschap vernieuwing, alles wordt geregistreerd en eventueel gekoppeld aan een vervolgactie.

Met dashboards houd je inzicht wat er in de vereniging gebeurt en neem je beslissingen op basis van data.

Wat drijft ons?

Eudonet Stb volgt al 30 jaar de idealen en ambities van verenigingen. Met onze oplossingen helpen wij organisaties zoals BMWT, DNA en VNCI. Onze productontwikkeling wordt gestuurd door gebruikers, aangevuld met onze gedrevenheid voor vernieuwing en ons vak. Hierdoor begrijpen wij hoe je werkt en wat je daarbij nodig hebt.

Als onderdeel van de Eudonet groep, een internationale softwareorganisatie gericht op verenigingen, helpen wij dagelijks met een team van 200 medewerkers, waarvan 40 in Nederland, ruim 1400 klanten hun doelstellingen te bereiken. Eudonet heeft vestigingen in Nederland, Frankrijk, het VK, Canada en België.