“Nadat we marktonderzoek hebben gedaan, bleek Stb de beste club te zijn om dit te doen en dat zijn ze tot op de dag van vandaag.”

MEER KLANTVERHALEN

Open inschrijvingen succes dankzij Atlas

Henry Harmsen van der Vliet, directeur van BHV.NL: “De vraag uit de markt wordt vertaald naar de software die wij nodig hebben.”
BHV.NL geeft opleidingen, trainingen en workshops ten behoeve van de bedrijfsveiligheid en doen dit zo dicht mogelijk in de buurt van de klant. De cursuslocaties beslaan heel Nederland. BHV.NL geeft ook ‘in company cursussen’, dat wil zeggen bij de klant op kantoor. Naast de trainingen is dit bedrijf gespecialiseerd in het geven van adviezen en worden er begeleidings-en implementatietrajecten georganiseerd.

Het begin
Henry Harmsen van der Vliet: “Voor de kennismaking met Stb werd de administratie van de cursisten op een heel eenvoudige manier bijgehouden. Op een gegeven moment ontstond de behoefte om de cursistenadministratie te automatiseren. Stb heeft rond 2000, samen met ons, in eenvoudige stappen een ontwikkelingstraject in gang gezet dat naar onze bestaande, geavanceerde cursusmodule heeft geleid. Intern ‘Atlas’ genoemd.”

Voor BHV.NL was het belangrijk om online, via de website, de inschrijvingsmodule beschikbaar te stellen. Samen met Stb is dit gerealiseerd. Uit de open inschrijvingsmodule meldden zich vooral veel cursisten van grote ondernemingen aan.

Hier zag BHV.NL nieuwe kansen: het realiseren van een online klantenportaal waarop de gewenste informatie te vinden is over de ‘in companytrainingen’. “De basis werd de standaard software van Stb. Dit is op een efficiënte manier aangepast met maatwerk bij zowel de backoffice als de website”, zegt Jan Kasteel, Service Unit Manager bij BHV.NL

Pluspunten
Jan Kasteel ziet menig voordeel in ‘Atlas’. “Zo is de software gemakkelijk aanpasbaar aan de bedrijfsprocessen van BHV.NL. Stb denkt met ons mee op een oplossingsgerichte manier. De aanpassingen zijn mogelijk dankzij de flexibiliteit van ‘Atlas’. Tevens heeft iedere afdeling altijd inzicht in de aanmeldingsprocedure van de cursist.”

“Het automatisch verwerken van de open inschrijvingen via de website, is voor ons een aanwinst. De webinschrijving maakt het voor de ‘out companycursist’ mogelijk deze zelf in te plannen. Inzichtelijk is welke cursus waar te volgen is.”

De toekomstplannen
Uitbreiding van de digitale inschrijving voor de ‘in companyklant’. “Van te voren zullen cursisten via het systeem er op attent gemaakt worden een herhalingscursus te volgen. Doorverwijzing naar de website volgt, waar zelf de cursus ingepland kan worden, net als bij de ‘out companycursist’”, zegt Harmsen van der Vliet.

“Stb is een goede softwarepartner, de vraag uit de markt wordt vertaald naar de software die wij nodig hebben. We willen vooral digitaal gaan communiceren. De basis hiervan zit in ‘Atlas’ en wordt de komende jaren gestaag ingevoerd.”

 

U kunt dit bericht delen