CRM | Customer Relationship Management

Ontwikkelingen in CRM door de jaren heen

Eudonet Stb verbindt al 30 jaar mensen, data en systemen met slimme softwareoplossingen.

Customer Relationship Management, ook wel CRM genoemd is meer dan een kaartenbak of een strategie. Voor veel van onze klanten is onze software het kloppend hart van hun organisatie. Op technisch vlak is er veel veranderd. Daarom grijpen wij onze verjaardag aan om deze veranderingen eens de revue te laten passeren. Kijk je met ons mee?

CRM in de jaren 70 | Het marketing tijdperk

Transactionele marketing gericht op massaverkoop, veranderde langzaam in relatiemarketing, waarbij klantbehoefte en klanttevredenheid centraal stond. Het “Know, Like, Trust”principe bepaalde de klantreis van acquisitie tot loyaliteit.

CRM in de jaren 80 | Het computer tijdperk

De komst van steeds meer computers bij bedrijven, bracht ook nieuwe management software met zich mee. De eerste databases zagen het daglicht.

Deze digitale databases bespaarden tijd en maakten het leven van verkopers iets aangenamer.

CRM in de jaren 90 | De geboorte van CRM

De strategie waarbij je klantrelaties opbouwt en nauwgezet onderhoudt krijgt eindelijk een naam Customer Relationship Management (CRM).

Het instrument was lang niet zo uitgebreid en veelomvattend als de tools van nu, maar was wel de eerste mogelijkheid veel gegevens op te slaan. Het werd vooral voor verkoop ingezet.

CRM in het millenium | Het SAAS-tijdperk

Internet explodeert, alles versnelt! Langzaam komen SaaS-modellen (Software as a Service) op. Resultaten worden met de juiste KPI’s vanuit CRM gemeten.

Diverse marketingtools worden binnen de CRM software geintegreerd. Dit zorg niet alleen voor meer betrokkenheid bij klanten, maar stimuleert de samenwerking met andere partners en software.

CRM in 2010 | Het mobiele-tijdperk

Met het toenemend gebruik van smartphone worden software ontwikkelaars uitgedaagd veilige, mobiele en complete oplossingen te maken.

CRM-software verbindt dtat van diverse bronnen, apps en sociale netwerken steeds meer vanuit één platform.

CRM na 2020 | Data gedreven

Digitalisering heeft, zeker onder invloed van de Corona-pandemie een enorme vlucht genomen. Tijd- en plaatsonafhankelijk werken is het nieuwe normaal. Daarom ontwikkelen wij al 30 jaar modulaire en veilige software voor ledenorganisaties, goede doelen en opleiders. Met kennis van deze markten weten wij wat er speelt en welke tools daarvoor werken.

 

Heb jij jouw CRM-nog niet op orde?

Wij helpen je graag jouw mensen, data en processen te verbinden met onze CRM-oplossingen.