– 5 tips –
1 keer – 1 plek
Verwerk je ledengegevens nu in de ledenadministratie, de website, je nieuwsbriefprogramma én de boekhouding? Zorg dan voor automatische uitwisseling van deze gegevens tussen de verschillende systemen. Daardoor hoef je gegevens maar op 1 plek te beheren. Dit voorkomt fouten en dubbel werk.
Labels voor informatie ordening
Voor leden is het fijn om alle beschikbare informatie over een onderwerp overzichtelijk op 1 webpagina te vinden. Denk hierbij aan nieuwsberichten, kennisdocumenten, evenementen, cursussen en contactinformatie. Door te werken met een CMS en eventueel een documentmanagementsysteem waar je labels/tags aan content items kan geven, worden deze webpagina’s automatisch gevuld en hou je ze makkelijk up-to-date
Automatische ‘What’s new’ voor leden
Breng leden zonder extra werk op de hoogte van nieuwe items op de website via attenderings-emails. De inhoud van de attendering wordt automatisch samengesteld op basis van de aangegeven interesses van de ontvanger. En ook de verzending is geautomatiseerd. Met weinig moeite veel resultaat.
Digitaal factureren en betalen
Door contributiefacturen digitaal te verzenden, spaar je veel handwerk en kosten uit. Ook de verzending van de factuur is direct vastgelegd. Door in het mailbericht bij de factuur een betaallink of QR-code op te nemen, maak je ook het betalen van de factuur een eenvoudige handeling.
Selfservice door leden
Creëer een online plek waar leden zelf hun eigen gegevens kunnen inzien en wijzigen, zich kunnen aanmelden voor bijeenkomsten en trainingen en hun educatiepunten of registerinformatie kunnen bijhouden. Zorg dat deze online plek rechtstreeks verbonden is met je CRM-systeem zodat deze gegevens in beide omgevingen gelijk worden gehouden. Deze slimme selfservice verlicht de administratieve lasten van het verenigingsbureau en geeft leden meer inzicht.
Wil je weten hoe Eudonet Stb deze 5 tips bij jouw vereniging kan toepassen?