360 graden beeld van je ledenĀ  Ā  Ā 

360 graden beeld van je ledenĀ  Ā  Ā 

360 graden beeld van je ledenĀ  Ā  Ā 

360 graden beeld van je ledenĀ  Ā  Ā 

De alles-in-Ć©Ć©n oplossing die jouw vereniging helpt te innoveren en te ontwikkelen

Ontdek met STB Leden hoe jeĀ  jouw vereniging kunt verbinden met leden en belanghebbenden.

Robbert de Bruijn

Robbert de Bruijn

Customer Success Manager

De alles-in-Ć©Ć©n oplossing die jouw vereniging helpt te innoveren en te ontwikkelen

STB Leden helpt jouw vereniging te verbinden met leden en belanghebbenden

Wil je als branchevereniging of beroepsvereniging de belangen van jouw leden behartigen, samenwerking tussen leden bevorderen en opleidingen voor je leden faciliteren? Dan biedt Eudonet met STB Leden de oplossing die jouw vereniging helpt haar doelstellingen te bereiken.

Al meer dan 20 jaar leveren wij CRM oplossingen aan verenigingen, waarbij wij een complete oplossing bieden aan brancheverenigingen, beroepsverenigingen en belangenverenigingen. Van het complete beheer van een ledenadministratie tot en met het complete beheer van een cursusadministratie. Of van een membership portal of MijnOmgeving tot en met het community platform Netanswer. Zo kun je altijd met jouw vereniging op de juiste wijzeĀ inspelen op de behoeften van jouw doelgroep!

Bouw aan unieke relaties met je leden

Wil je meer zicht hebben op de betrokkenheid vanĀ  je leden bij jouw vereniging?Ā  Met STB Leden registreer je alle interacties met de leden. Zo heb je altijd en overal een 360o beeld bij elk individueel lid en heb je een goed en duidelijk zicht op hun engagement.

Vraag een demo aan

Blijf waardevol en relevant door een leven lang leren. Dat geldt ook voor de ontwikkeling van de leden van een vereniging. Beheer met Cursusbeheer eenvoudig het opleidingsaanbod voor je leden: van inschrijving tot online betaling en van opvolging tot en met certificaten. Met deze uitbreiding heb je een volledige cursusadministratie voor de opleidingen tot je beschikking.

Vraag een demo aan

Stimuleer en maak samenwerking binnen je vereniging (en daarbuiten) mogelijk. Maak inzichtelijk voor welke commissies, werkgroepen en andere organen je leden zich inzetten. Plan de bijeenkomsten, deel vergaderstukken en verbindt je leden met de MijnOmgeving of membership portal.

Vraag een demo aan

Dat jouw leden altijd en overal de voor hun relevante informatie tot hun beschikking willen hebben, is geen verrassing meer. Met de MijnOmgeving die de rol van ledenportaal vervult, is jouw dienstverlening 24/7 online beschikbaar. Geef leden veilig en gecontroleerd toegang tot gepersonaliseerde informatie en stem jouw diensten af op hun behoeften.

Vraag een demo aan

Deze verenigingen gebruiken STB Leden van Eudonet

Verstevig de binding met jouw leden

Maak op ieder gewenst moment zichtbaar wat jouw leden bezighoudt en op welke vragen zij antwoorden zoeken. Met de uitgebreide mogelijkheden van STB Leden creƫer je eenvoudig e-mail templates, in je eigen huisstijl, die verder te personaliseren zijn.

Vraag een demo aan

Stuur altijd de juiste boodschap, op het juiste moment naar de juiste persoon. Op basis van verschillende kenmerken, kun je jouw boodschap volledig afstemmen op jouw doelgroep. Met STB Leden liggen event-driven e-mail marketingĀ­campagnes binnen handbereik.

Vraag een demo aan

Collaborez efficacement

efficiƫnt samenwerken

Veilig bestanden delen en samenwerken binnen verenigingen zoals besturen, commissies en vakgroepen

Personnalisez Eudonet

Bouw aan unieke relaties

Segmenteer je doelgroep op basis van verschillende kenmerken en richt je op de thema’s die jouw leden bezighouden

Connectez Eudonet

leden werven en behouden

Tevreden en loyale leden zijn de ambassadeurs van jouw vereniging. Help hen te binden en verbinden

Werf enĀ behoud leden

Wanneer je focus ligt op het werven van nieuwe leden, speel dan in op de thema's die leven bij jouw community. Hoe krijg je dit voor elkaar? Onder andere door gebruik te maken van het community platform Netanswer in combinatie met STB Leden. Zo kun je antwoord geven op vragen van toekomstige leden en tijdig opvolging geven aan benodigde acties.

Vraag een demo aan

Hoe vergroot je de loyaliteit en betrokkenheid van jouw leden? Door in contact te blijven en de verbinding te zoeken. Dit kan door het faciliteren van samenwerkingen, het organiseren van evenementen, het plannen van bijeenkomsten met andere belanghebbenden, het delen van kennis en elkaars netwerken. Zo vergroot je de interactie met jouw leden en creƫer je betrokken leden.

Vraag een demo aan

Met STB Leden heb je alle communicatie en interactie met jouw leden centraal inzichtelijk voor al je gebruikers. Met alerts signaleer je in Ć©Ć©n oogopslag de belangrijkste ontwikkelingen en zie je of je actie moet ondernemen. Zo heb je altijd inzicht in wat er bij een lid speelt, wie de betrokkenen zijn en wat de uitgevoerde of geplande activiteiten zijn.

Vraag een demo aan

Een flexibele oplossing die bij je past

STB Leden is volledig modulair opgebouwd, waardoor je gericht de gewenste functionaliteiten kunt bepalen. Zo kun je starten met Ć©Ć©n van de 3 pakketten voor STB Leden en dit later uitbreiden met Cursusbeheer en/of MijnOmgeving. Zo kies je precies wat bij je past en breid je stap-voor-stap de oplossing uit. Dankzij de schaalbaarheid van de oplossing, groeit deze met je vereniging mee.

Vraag een demo aan

Dankzij onze standaard integraties met de softwareoplossingen van onze partners, vergroot je de functionele mogelijkheden van STB Leden. Denk bijvoorbeeld aan de e-mail marketing automation oplossing Spotler Mail+ Automation, enquĆŖtes onder je leden met de Ledenmonitor van Business Monitor of het Payments Platform van CM.com. Daarnaast biedt STB Leden ook standaard integraties met diverse financiĆ«le managementsystemen van Afas, Exact, King, Snelstart en Visma.

Vraag een demo aan

Vanuit 2 duurzame datacenters in Nederland bieden wij onze klanten een veilige en solide cloudoplossing, die voorziet in veiligheid en continuĆÆteit. Bescherm je gegevens met 2 factor authenticatie op afstand en single-sign-on (SSO). Alles in volledige overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Met ons ISO 27001 certificaat voldoen we bovendien aan alle strenge eisen voor informatie beveiliging.

Vraag een demo aan

Er is een STB Leden pakketĀ voor iedereen !Ā 

Dus zeker ook voor jouw vereniging

Essential

Eenvoudig beheer van je leden en overige relaties

vanaf 29ā‚¬ per maand/ user*

Het meest gebruikt

Professional

Creƫer een unieke relatie met je leden en andere stakeholders

vanaf 59ā‚¬ per maand/ user*

Premium

Kies voor de meest complete oplossing

vanaf 89ā‚¬ per maand/ user*

* Het SaaS-abonnement wordt jaarlijks gefactureerd, met een minimum van 495 EUR per maand (exclusief BTW).

Wij leren jou graag beter kennen

Wil je meer informatie? Heb je specifieke vragen? Onze medewerkers helpen je graag!

Tout Eudonet en seulement 8 minutesĀ  !

DƩcouvrez les principaux bƩnƩfices de nos solutions
et les fonctionnalitƩs qui vous connecteront comme jamais
avec vos collaborateurs et vos clients !

Alles wat je altijd al wilde vragen over CRM voor branche-, beroeps- en belangenverenigingen

In het kort: een allesomvattende oplossing voor het organiseren en structureren van de voorkomende werkzaamheden binnen branche-, beroeps- en belangenverenigingen.

Of met andere woorden: een standaard CRM-software oplossing die speciaal voor dit soort verenigingen wordt ontwikkeld en onderhouden in nauwe samenwerking met de gebruikers in de vorm van actieve gebruikersgroepen.

STB Leden biedt je uitgebreide mogelijkheden en ondersteuning op het gebied van:

  • Beheer van contactgegevens van personen, organisaties en andere stakeholders
  • Beheer van lidmaatschapmodellen of contributiestructuren
  • Aanmelden, berekenen, verlengen, innen e.d. van lidmaatschappen
  • Centralisatie van al je werkprocessen, zoals registraties voor evenementen, trainingen of marketing automation
  • 360Ā° graden beeld van alle activiteiten rondom een lid
  • Overal en altijd in verbinding staan, waar je ook bent.

Om de belangen van je leden als branche-, beroeps- of belangenvereniging zo goed mogelijk te behartigen, moet je als vereniging kunnen rekenen op een betrouwbaar CRM dat specifiek voor verenigingen is gemaakt.

De juiste CRM-oplossing voor een vereniging:

  • Biedt functionaliteiten die specifiek gericht zijn op de diverse activiteiten van verenigingen, gedurende de gehele levenscyclus van een lidmaatschap, van eersteĀ  kennismaking tot exit
  • Ondersteunt de medewerkers in hun dagelijkse werkzaamheden. Bijvoorbeeld in het faciliteren van samenwerking tussen leden onderling, maar ook in samenwerkingsvormen met andere belanghebbenden
  • Stelt bureaumedewerkers in staat om kennis te delen met hun leden, maar ook met het Dagelijks Bestuur (DB) en de Algemene Ledenvergadering (ALV)
  • Stelt een vereniging in staat om leden te binden en te boeien, door belangen te behartigen, advies diensten te verlenen, te innoveren door kennis te delen, data te verzamelen en te delen en uiteraard leden op te leiden

Generieke CRM oplossingen bieden deze mogelijkheden veelal niet. Kies daarom voor de complete branche-oplossing, STB Leden.

Uiteraard behoren relatiebeheer en het vastleggen van contactmomenten tot de mogelijkheden binnen een CRM-oplossing. Met de volgende functionaliteiten onderscheiden de gebruikers van STB Leden zich dagelijks van andere organisaties:

  • Beheer van samenwerkingsverbanden binnen de vereniging in bijvoorbeeld werkgroepen en commissies
  • Beheer van lidmaatschappen en contributies en de structuren en modellen waar deze op gebaseerd zijn
  • Organiseren van evenementen, nascholingen en eventueel opleidingen voor leden en andere belanghebbenden
  • Beheer van communicatie via meerdere kanalen met leden
  • Beschikbaar stellen van een gepersonaliseerde MijnOmgeving voor leden
  • Het faciliteren van een Community Platform waaraan ook niet-leden kunnen deelnemen

Daarnaast zijn er nog vele andere functionaliteiten waarmee STB Leden zich onderscheidt.

Bij de implementatie van een CRM-systeem komt veel kijken. Gedurende enkele maanden werken gebruikers en softwareleverancier intensief samen. Ook hier geldt: een goede voorbereiding is het halve werk.

Het opstellen van een gedegen plan vergroot de kans op succes aanzienlijk. Binnen Eudonet onderscheiden wij verschillende methodes voor implementatie van een CRM-systeem. De keuze voor de methode die bij jouw vereniging past, hangt af van verschillende factoren.

Bij het opstarten van een CRM implementatie voor je vereniging moet je in ieder geval het volgende doen:

  • Definieer de belangrijkste doelstellingen voor de vereniging van de implementatie van het nieuwe CRM. Oftewel, wat wil je bereiken en wanneer is de implementatie een succes?
  • Analyseer je huidige IT omgeving. Wat gaat er goed en wat gaat er minder? En hoe kun je migreren van de ene applicatie naar de andere?
  • Bepaal wie de belangrijkste betrokkenen zullen zijn vanuit je vereniging. Wie gaan de kar trekken en zorgen dat de eindgebruikers het CRM systeem gaan adopteren? En wie mogen besluiten nemen?

Daarnaast zijn er uiteraard nog andere aspecten waar je rekening mee moet houden. Wil je meer weten of heb je specifieke vragen? Neem dan contact met ons op.

Vragen ? Neem contact met ons op via ons contactformulier